Het is vaak makkelijk om je keuze voor een webdesigner af te laten hangen van de prijs. Echter is het absoluut geen goede techniek om op dergelijke wijze aan de slag te gaan. Prijs en kwaliteit gaan over het algemeen namelijk hand in hand. Maar aan de andere kant wil dat ook weer niet zeggen dat je voor de webdesigner met de hoogste prijs moet kiezen.
Het ligt allemaal een stuk genuanceerder. Het komt er uiteindelijk namelijk op neer dat het webdesign perfect moet aansluiten op jouw wensen. Het moet precies worden waar je naar op zoek bent. En om dat voor elkaar te krijgen, moet een webdesigner aan een aantal specifieke voorwaarden voldoen.
Webdesign in Eindhoven, al ruim 20 jaar lang
De juiste webdesigner vinden doe je dan ook door op zoek te gaan naar deze specifieke voorwaarden. Aangezien wij als webdesigner in Eindhoven intussen de juiste ervaring hebben, weten we precies wat er allemaal nodig is. In de praktijk komt dit neer op de volgende voorwaarden:
1: Is het webdesign van de webdesigner zelf goed?
Een van de belangrijkste indicatoren van een goede webdesigner is natuurlijk dat de eigen website piekfijn in orde is. Vandaar dat het ook zeker de moeite waard is om dit even te checken. Heeft het webdesign van de website van de webdesigner zelf allerlei elementen die je ook graag voor je eigen website terugziet? Of knap je flink af op een aantal punten?
Door dit even snel te checken, krijg je direct een beter idee van de webdesigner. In veel gevallen is het eerste gevoel dat je hierbij krijgt ook correct.
2: Het portfolio van de webdesigner doornemen
Daarnaast heeft iedere goede webdesigner een portfolio van eerder werk beschikbaar. Dit biedt je de kans om grondig te bekijken wat de eerdere inspanningen van de webdesigner hebben opgeleverd.
Neem hiervoor rustig de tijd. Vaak bestaat het portfolio namelijk uit een groot aantal eerdere klanten. Is dit niet het geval? Dan is dat ook direct een puntje om in het achterhoofd te houden.
Ga vervolgens op zoek naar een website die min of meer overeenkomt met jouw doelgroep. Dit levert namelijk een mooie kans op om te zien welke kant de webdesigner ongeveer met jouw website op zou gaan. Wanneer dit je bevalt, is het een mooie mogelijkheid om een volgende stap te zetten.
3: Hoge snelheid van de websites
Een hoge snelheid van de website is vandaag de dag enorm belangrijk. Bijvoorbeeld alleen al wanneer je kijkt naar een goede SEO score. Hoe sneller een website is, hoe beter een zoekmachine als Google deze ook beoordeelt.
Echter is het simpelweg ook een feit dat bezoekers afhaken bij te trage websites. In de supersnelle wereld waarin we leven, is er geen tijd meer voor meerdere seconden aan wachttijd. Je bent de aandacht van de bezoeker dan eigenlijk in één klap verloren.
Pak het portfolio van de webdesigner er dus bij en bekijk hoe snel de verschillende websites laden wanneer je ergens op klikt.
4: Goede mobielvriendelijkheid
Verder speelt goede mobielvriendelijkheid een steeds belangrijkere rol. Meer en meer mensen navigeren naar verschillende websites op de smartphone. Dit gebeurt in steeds mindere mate via een laptop, computer of zelfs tablet.
Dankzij deze ontwikkeling is ook goede mobielvriendelijkheid iets waar je zeker op moet letten. Een webdesigner moet wel in staat zijn om ook de bezoekers via de mobiele telefoon tevreden te houden. Bijvoorbeeld door het design responsive te maken voor deze situaties. Een goede manier om dit te testen, is door via je telefoon te navigeren naar de website uit het portfolio van de webdesigner.
5: Inclusief SEO
Ook SEO mogen we zeker niet onbenoemd laten. Zoekmachineoptimalisatie begint nog altijd een steeds grotere rol te spelen in de online wereld. Uiteindelijk is dit namelijk dé bron van organisch zoekverkeer. Wanneer je website hoog in de zoekresultaten van Google verschijnt, hoef je je over nieuwe bezoekers nauwelijks nog zorgen te maken.
Wel vereist dit dus enige moeite. Het is dan fijn wanneer de webdesigner ook let op de SEO. Hou hier dan ook rekening mee bij het uitkiezen van je webdesign. Uiteindelijk wil je er namelijk wel voor zorgen dat er ook veel bezoekers op je website terechtkomen.
6: Digitale marketingdiensten
Tot slot is het vaak zo dat een webdesigner verschillende digitale marketingdiensten als extra aanbiedt. Een goede webdesigner weet namelijk ook dat het je doel is om uiteindelijk je doelgroep te bereiken. Hier komen vandaag de dag flink wat digitale marketingdiensten bij kijken.
Denk bijvoorbeeld aan e-mailmarketing en het genereren van leads. Of andere e-commerce doeleinden, zoals het aanbieden van producten of diensten. Webdesigner moet er deels ook op gericht zijn om dit in goede banen te leiden. Je zet daarmee namelijk een belangrijke stap in de goede richting.
Professioneel website laten maken
Wanneer je deze bovenstaande punten één voor één los ontleedt, wordt al snel duidelijk waarom je nooit een webdesigner moet kiezen op basis van de prijs alleen. Zo is het bijvoorbeeld goed mogelijk dat je dan een goedkope optie kiest, maar dat enkele van de genoemde punten ontbreken. Je website laten maken resulteert er dan in dat deze niet mobielvriendelijk is. Om maar een voorbeeld te noemen. Of de laadtijd is veel trager dan dat je in gedachten had. Vervolgens moet je dan zelf op zoek naar manieren om dit om te keren.
Professioneel een website laten maken vereist dat alle eerdergenoemde punten samenkomen. In de vorm van een totaalpakket weet je dan zeker dat jouw website alles heeft. Vanaf dat moment kan het converteren van zoveel mogelijk bezoekers gaan beginnen.
Ben je dus op zoek naar een webdesigner in Eindhoven? En is een website laten maken op dit moment je doel? Onderneem dan direct actie door contact op te nemen met Magic Bytes. Professioneel webdesign is onze absolute specialiteit. Wij gaan dan ook graag voor je aan de slag om jouw wens van een goede website te verwezenlijken.