Jouw website naar de eerste pagina in Google

hoge positie binnen Google

Een hoge positie binnen Google is iets waar ieder bedrijf de focus op zou moeten leggen. Het is een feit dat de bedrijven met een website op de eerste pagina van Google vaak betere resultaten boeken dan de bedrijven die niet hoog staan. Dit is dan ook gelijk de reden dat er zoveel bedrijven zijn die een ranking binnen de top tien willen. Als het aankomt op zoekmachineoptimalisatie zien we dat er nog altijd veel onduidelijk is. Zo is het veel meer dan alleen het gebruik van bepaalde zoekwoorden. In dit artikel laten wij je zien hoe je door middel van creativiteit en originaliteit op de eerste pagina van Google kunt komen met jouw website!

Het belang van content voor jouw website

Vroeger was het mogelijk om met een paar zoekwoorden al een mooie ranking binnen de top tien te krijgen voor jouw website. Vandaag de dag is het echter niet meer zo eenvoudig. Het is namelijk zo dat de algoritmes van Google altijd op zoek zijn nieuwe dingen om op te ranken. We zien dat er momenteel de focus wordt gelegd op creatieve en originele content. Google doorzoekt natuurlijk nog steeds de websites en bepaalt de relevantie op basis van trefwoorden die erop voorkomen, echter wordt er vaak meer waarde gehecht aan het niveau van de tekst op de pagina. De zoekmachine bepaalt of een bepaalde website van hoge kwaliteit is of niet als andere websites van hoge kwaliteit naar je website linken. Bovendien kijkt het naar de mate van betrokkenheid van gebruikers bij je website.

Betrokkenheid houdt in of de klant klikt op jouw site en ook echt doorzoekt of dat ze onmiddellijk terug zullen gaan met verder zoeken. Een collega in SEO en online marketing branche Brandon Leibowitz zegt dat als het op content aankomt, marketeers zich moeten richten op kwaliteit.

“Veel mensen willen zo veel mogelijk content plaatsen. Mensen zijn gefixeerd op kwantiteit, wat een SEO-strategie uit 2012 is.”

Om te beginnen stellen wij voor om content te schrijven in het voordeel van de lezer en om niet al te veel vast te houden aan de SEO kant. Gebruik een relevant trefwoord in de titel van je content, maar probeer niet iemands aandacht te trekken met clickbait. Denk in plaats daarvan na over hoe je een vraag kunt beantwoorden die relevant is voor je klantenbestand, terwijl je zoekwoorden opneemt die relevant zijn voor je merk.

Eerste pagina in Google met long form content

Nu vraag je je natuurlijk af wat je kan doen om jouw website op te laten vallen binnen de resultaten van Google. Een van de beste tips is om te kiezen voor long form content als je echt succes wilt boeken. Het schrijven van long-form content is effectiever dan content die licht is in het aantal woorden. Dit houdt in dat een lange tekst beter scoort dan de veel te korte teksten. Studie na studie heeft aangetoond dat content met een lange vorm zowel bij Google als bij het publiek goed scoort. Als mensen voor het eerst beginnen met contentmarketing op hun blogs, moedig ik ze eigenlijk aan om te beginnen met long-form content. Dit maakt het een belangrijke toevoeging voor alle soorten ondernemingen en sites.

Wat de lengte betreft, raden wij berichten aan van 1.500 tot 3.000 woorden die diverse visuele elementen bevatten. Dit zijn afbeeldingen en video’s die verspreid staan over de inhoud en die nuttig zijn voor de lezers. Afbeeldingen en video zijn belangrijk omdat ze de kans verkleinen dat iemand je pagina snel weer verlaat. Als iemand naar je site gaat en slechts 30 seconden bladert voordat hij weggaat betekent dit dat je een hoog bounce percentage hebt. Lange inhoud die wordt opgesplitst met afbeeldingen, kopteksten en opsommingstekens maakt het mogelijk om dit tegen te gaan. Wij raden je dan ook echt aan om hier goed aan te denken bij jouw content voor je website.

Tip – zorg ervoor dat je jouw content update

Een handige tip die wij je mee kunnen geven is om ervoor te zorgen dat je content altijd up to date is als je een hoge positie binnen Google wilt behalen. Je hebt hierboven al gezien dat Google veel belang hecht aan content. Zoekmachines zijn dan ook echt altijd bezig met het scannen van de diverse websites. Regelmatig bijgewerkte inhoud wordt gezien als een van de beste indicatoren van de relevantie van een site. Zorg er dus echt voor dat het fris blijft. Controleer je content volgens een vast schema en werk de content bij waar nodig. Hoewel het goed is om tijdloze content te schrijven is het handig om hier en daar dingen aan te passen. Als je bijvoorbeeld een blog hebt over de trends voor het jaar 2021 dan is het van belang om dit artikel te updaten in het jaar 2022 om het altijd relevant te houden.

Ook hulp nodig bij jouw website ranking?

Dit artikel zal je als het goed is wat meer hebben laten zien over het belang van een bepaalde mate van creativiteit en originaliteit voor het verhogen van jouw website ranking. Door je site van content te voorzien ben je in staat om jouw doelgroep beter aan te spreken en om in de ranking binnen de top tien te komen. Nu begrijpen wij maar al te goed dat je niet precies weet waar je moet beginnen. Om je op weg te helpen is het altijd mogelijk om te kiezen voor onze diensten. Ons team gaat graag voor jouw site aan de slag om de eerste pagina in Google te bereiken. Mocht je meer te weten willen komen over de mogelijkheden dan nodigen wij je uit om even contact met ons op te nemen!

Nieuwsbrief ontvangen?

Je kan je hieronder aanmelden voor de waardevolle tips en trucs omtrent zoekmachine optimalisatie, online marketing, e-commerce en webdesign van onze experts.