Waarom zou jij een professionele webwinkel
laten maken door ons webbureau?
Door een professionele webwinkel op maat te laten maken door Magic Bytes heb je bewegingsvrijheid. Jouw eigen webshop valt op in de massa en je kunt er alle kanten mee op. Je hebt dus alle flexibiliteit die je nodig hebt om jouw webshop succesvol te maken én te houden. Wij bouwen winstgevende webwinkels met onderstaande onderdelen:
Een webwinkel is niet zomaar een website!
Een 13-in-een-dozijn webshop maakt geen indruk. Erger nog, lelijk webdesign jaagt klanten weg. Onderzoeken laten zien dat klanten hun oordeel over jouw webwinkel baseren op de kwaliteit van het webdesign. Geef webdesign de aandacht die het verdient en durf hulp te vragen.
Naast een heleboel technische uitdagingen zoals implementeren van verschillende betaalmethodes tot de automatische herinneringsberichten, moet je ook de andere belangrijke onderwerpen goed beheersen.
Een succesvolle webwinkel beginnen? Dit zijn de belangrijkste aspecten om aan te denken
In de praktijk blijkt het overgrote deel van de nieuwe webshops te mislukken. Hieronder delen we enkele tips om u te helpen een webwinkel te beginnen die wél uitgroeit tot een succes.
01
Professionele productfoto's
De kwaliteit van uw productfoto’s is ook een belangrijke succesfactor. Gebruik foto’s van hoge resolutie en schakel eventueel een professionele fotograaf in die is gespecialiseerd in productfotografie. Want de bezoekers van jouw webwinkel herinneren zich beelden beter dan woorden.
02
Zoek de samenwerking
Als nieuwkomer heeft u geen reputatie waarop u kunt bouwen. Hoe wint u het vertrouwen van klanten? Zoek de samenwerking met partijen die hun sporen hebben verdiend. Als zij bereid zijn om een samenwerking met jou aan te gaan neemt het vertrouwen van jouw doelgroep in jouw webshop toe.
03
Maak het makkelijk
Online shoppen draait om vertrouwen en gemak. Investeer daarom in een klantenservice die vragen beantwoord en klachten ziet als een kans om een ontevreden klant te veranderen in een ambassadeur. Biedt klanten verschillende betaalmethodes aan. Zodat een transactie niet op het laatste moment stukloopt.
04
Wees vindbaar, doe SEO
Zelfs als je de beste webshop ooit hebt laten maken zal je niet succesvol zijn als klanten jou niet weten te vinden. Investeer daarom sterk in zoekmachine optimalisatie (SEO). Schrijf regelmatig waardevolle blogposts. Dat geeft de vindbaarheid van jouw webshop in Google een enorme boost.
05
Wees een vriend(in)
Jouw blog is niet de enige manier waarop je een relatie met jouw klanten kan opbouwen, via Social media kan je het gesprek aangaan. Als mensen jouw content dan ook nog eens delen is het win-win. En wat te denken van mogelijkheden die het opbouwen van een mailinglist jou biedt!
06
Zorg voor product reviews
Shoppers gebruiken reviews om snel een oordeel over jouw webshop en product te vellen. Hoe meer reviews, hoe beter. De uitdaging is dat het vooral ontevreden klanten zijn die uit zichzelf een review plaatsen. Een tevreden klant zal niet snel een review achter laten. Vraag daarom actief om reviews.