Online marketing
met de juiste strategie

Online marketing is effectief middels het toepassen van de juiste online marketing strategie. Als online marketing bureau is Magic Bytes hier op dagelijkse basis mee bezig.
Online marketing uitbesteden?
online marketing Eindhoven
juiste online marketing strategie voor succes

Wat houdt online marketing vandaag in?

Online marketing omvat een groot aantal aspecten. Het gaat namelijk om alle marketing die via technologie ingezet wordt. Voorbeelden hiervan zijn adverteren, netwerken, positioneren en branden. Dit doel bereikt men middels het gebruik van websites, social media en SEO. Het is de trifecta van online marketing.
Liever AdWords?

Welke online marketing strategie kun je kiezen?

Wat een online marketing strategie betreft, heb je veel om uit te kiezen. Daarbij is het belangrijk om op te merken dat je je vaak niet focust op maar één strategie. In plaats daarvan gaat het om een combinatie van bewuste beslissingen om online marketing in jouw voordeel te laten werken.

1. Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Middels de online marketing strategie van zoekmachineoptimalisatie ga je je best doen om een website zo goed vindbaar als mogelijk te maken via zoekmachines. Het belangrijkste voorbeeld van een zoekmachine waarvoor je wilt optimaliseren, is natuurlijk Google. Het is de grootste bron van organisch zoekverkeer. Wanneer jouw doelgroep naar een bepaalde hoeveelheid informatie, een product of een dienst op zoek is, dan heb je het liefst dat jouw website hoog in de zoekresultaten verschijnt. Dit krijg je onder andere voor elkaar door te optimaliseren voor specifieke zoekwoorden. Zo neemt het organisch zoekverkeer in de loop der tijd steeds iets meer toe.

2. Social media

Naast de focus op SEO betaalt het zich ook zeker uit om je bezig te houden met social media. Vandaag de dag spenderen mensen meer tijd op social media dan ooit tevoren. Denk hierbij aan belangrijke platforms als Facebook, Instagram, Twitter, Youtube en LinkedIn. Gezien er dus veel tijd op deze platforms besteed wordt, betaalt het zich uit om hier geregeld op aanwezig te zijn. Bijvoorbeeld door op zoek te gaan naar manieren om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Mogelijk middels het maken van een account, adverteren en contact opnemen met mensen die zich in jouw doelgroep bevinden. Het is een effectieve online marketing strategie.

3. Contentmarketing

Contentmarketing overlapt in veel opzichten met social media en SEO. Zo is het bijvoorbeeld bijzonder waardevol om een grote hoeveelheid content te creëren die voor jouw doelgroep van toegevoegde waarde is. Denk aan informatie hoe je iets kunt doen, wat je ergens voor nodig hebt en hoe iemand in staat is om een bepaald doel te bereiken. En dat allemaal in relatie tot het product of de dienst die jij aan te bieden hebt. Door dit op een efficiënte en effectieve manier aan te pakken, ben je in staat om een zeer groot publiek te bereiken. Het fijne daarvan is dat contentmarketing bovendien grotendeels zonder limiet is. Iedereen is in staat om een nieuw stukje te schrijven dat relevant is.

4. E-mailmarketing

E-mailmarketing is zeker de afgelopen jaren enorm populair geworden. Het verzamelen van de e-mailadressen van je doelgroep is bijzonder waardevol. Het geeft je namelijk de mogelijkheid om af en toe berichten naar ze te sturen. Bijvoorbeeld over speciale aanbiedingen, waardevolle informatie, etc. Mensen zijn over het algemeen best bereid om een e-mailadres achter te laten. Dit kost ze in de basis namelijk niks. Tegelijkertijd is het voor jou wel enorm waardevol om deze te verzamelen.

5. Virale marketing

Virale marketing is helemaal van deze tijd. Bij virale marketing probeer je op een supersnelle manier een bepaalde boodschap op een zo groot mogelijke groep mensen over te brengen. Dit doe je bijvoorbeeld door een grappige, choquerende of anderszins aantrekkelijk stukje content te creëren. Het kan een video, een verhaal of een collectie aan foto’s zijn. Dit maakt eigenlijk niet zoveel uit. Het doel is puur om zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd te bereiken. Je wilt ‘viral’ gaan.

6. Affiliate marketing

Affiliate marketing is bij uitstek geschikt om een online inkomen op te bouwen, zonder per se in een eigen product of dienst te investeren. Middels affiliate marketing is het namelijk mogelijk om commissies te ontvangen voor het promoten van andermans producten. Vaak lopen deze commissies erg hoog op. Namelijk tot wel 30-50% van de aankoopprijs van het product of de dienst die je besluit te promoten. Logischerwijs is dit dan een zeer aantrekkelijke online marketing strategie. Je hoeft je zelf niet bezig te houden met alle ‘moeilijkheden’ die bij het aanbieden van een product of dienst komen kijken. Aan de andere kant is het ook voor de aanbieders van affiliate marketing aantrekkelijk. Zij hoeven namelijk nauwelijks zelf te investeren in het aanbieden en promoten van een product of dienst.

Wat is het doel van online marketing?

Het doel van online marketing is altijd om jouw doelgroep van iets te overtuigen. Je probeert bijvoorbeeld een product of dienst te verkopen. Om dit voor elkaar te krijgen, is het belangrijk dat de doelgroep overtuigd raakt van datgene wat jij te bieden hebt. Dit bereik je bijvoorbeeld door betrouwbaar, innovatief en kwalitatief over te komen.
online marketing uitbesteden
marketing professionals in Eindhoven

Nu werken met een online marketing bureau

Wil je online producten of diensten aanbieden en opzoek naar een betrouwbare marketing partner die je hiermee kan helpen?
Dan staan we bij online marketing bureau Magic Bytes graag voor je klaar.
online marketing eindhoven