Wat is de toegevoegde waarde van je bedrijfswebsite?

bedrijfswebsite

Tegenwoordig kun je er als bedrijf eigenlijk niet meer omheen. Elk bedrijf is online aanwezig via een bedrijfswebsite op het internet. Maar desondanks is nog niet altijd duidelijk wat nu precies de toegevoegde waarde van een business website is. Want wat heeft een bedrijfswebsite nu precies te bieden?

In dit artikel nemen we de belangrijkste argumenten door waarom ieder bedrijf een eigen professionele website moet hebben.

De meest belangrijkste redenen om een bedrijfswebsite te hebben

Al met al zijn er dus 6 duidelijke redenen die er bovenuit springen. Het zijn deze redenen die in de praktijk een legitieme reden bleken te zijn. En dus hebben we ervoor gekozen om de volgende specifieke punten in dit rijtje op te nemen:

1: Concurrentiestrijd

De eerste reden om een bedrijfswebsite te laten maken, is zodat je niet achter komt te liggen op de concurrentie. Want laten we eerlijk zijn; ieder bedrijf heeft wel een website tegenwoordig. Je wilt dan als speler in deze sector niet achter geraken op de rest. En dus ben je eigenlijk onmiddellijk gedwongen om ook met een website op de proppen te komen.

Belangrijk om daarbij te beseffen, is dat je online niet langer met alleen bedrijven in jouw directe omgeving concurreert. Sinds de opkomst van het internet is zo’n beetje iedereen in jouw sector een potentiële concurrent geworden. Hierdoor is het veel minder makkelijk om alleen lokaal, fysiek klanten te werven. Een bedrijfswebsite is de uitkomst.

2: Straalt betrouwbaarheid uit

Tegelijkertijd is het een gewoonte van mensen om eerst de website van een bedrijf op te zoeken alvorens ermee in zee te gaan. Bijvoorbeeld na het zien van een reclame of wanneer je van iemand anders iets over het bedrijf hebt gehoord. Op het moment dat er dan een mooie, duidelijke website aanwezig is, scoor je direct pluspunten. Het straalt betrouwbaarheid uit richting de consument.

Zeker online is betrouwbaarheid in toenemende mate een belangrijke factor. Dankzij een hoge mate van betrouwbaarheid voelen mensen zich namelijk gerust om tot aankoop over te gaan. Ze krijgen dan het idee dat ze hun geld goed besteden. Het kleinste teken van amateurisme kan er dan al voor zorgen dat men argwaan krijgt en afhaakt. Kies dus altijd voor een professionele bedrijfswebsite.

3: Versnelt groei

Een website is een geweldige katalysator voor groei. Zoals eerder al kort aangegeven, heb je online een enorm bereik. Het gaat niet langer alleen om potentiële klanten in jouw fysieke omgeving. Of zelfs binnen de landsgrenzen. In de digitale wereld vervagen deze grenzen en is er ineens enorm veel mogelijk. The sky is the limit.

Is het doel dus om de komende weken, maanden en jaren zoveel mogelijk groei te realiseren? Dan is dit een uitstekend moment om te investeren in een goede bedrijfswebsite. Een bedrijfswebsite laten maken is iets waar je nog in lengte van jaren de vruchten van gaat plukken.

4: Vergemakkelijkt klantenservice

Wanneer je met een groot aantal potentiële klanten te maken hebt, dan is klantenservice een cruciaal onderdeel van het bedrijf. Je wilt zoveel mogelijk mensen tevreden houden door vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Echter is dit zonder website bijna niet te doen. Mensen tasten dan op zoveel onderwerpen in het duister, dat je wordt overspoeld.

Een website laten maken biedt de oplossing. Hier neem je bijvoorbeeld een FAQ-gedeelte in op, met de meest gestelde vragen. Zo hebben bezoekers van jouw website binnen een mum van tijd antwoord op hun vraag. Dit verhoogt tegelijkertijd ook weer de betrouwbaarheid.

5: Betaalbare marketing

Een website is als het ware een zeer goede bron van betaalbare marketing. Op een website kun je namelijk gratis content plaatsen. Bovendien is het heel eenvoudig om naar je social media te linken. Zodoende creëer je vrij simpel een heel netwerk aan marketing. En dat zonder dat je hier terugkerend diep voor in de buidel hoeft te tasten. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer je voor betaalde marketing kiest.

6: Zichtbaarheid

Tot slot gaat een goede website laten maken ook je zichtbaarheid enorm vergroten. Een belangrijke rol is hierbij weggelegd voor SEO. SEO gaat je helpen om hoog in de zoekresultaten van Google te verschijnen. En dat allemaal op relevante, belangrijke zoekwoorden. Dit levert dan onmiddellijk al een gratis bron van verkeer op. Elke dag zullen nieuwe mensen op jouw website terechtkomen via Google. Dit levert geheid een flinke toestroom aan nieuwe klanten op.