Branding is van groot belang voor het succes voor jouw onderneming. Nu is het alleen wel zo dat er nog altijd een hoop onduidelijkheid bestaat als het aankomt op branding voor jouw bedrijf. Zo zijn er veel mensen die denken dat een bedrijfslogo al voldoende is. Maar branding is veel meer dan dit. Ons branding bureau in Eindhoven is het juiste adres als je van plan bent om jouw bedrijf echt op de kaart te zetten. Om je hier meer over te laten zien hebben we besloten om de belangrijkste punten op een rijtje te zetten.
Wat is branding?
Laten we maar eens beginnen bij het begin. Wat is branding vraag je je af? In het kort is branding meer dan alleen een logo. Branding is aan te merken als de totale ervaring van elk contactpunt dat je klant heeft met je product. Het is dus ontzettend belangrijk dat je een doordachte en consistente ervaring weet te bieden voor de klant. Er zijn veel van deze aanrakingspunten die helpen definiëren wat voor soort bedrijf je wilt zijn en op wie je je eigenlijk wilt richten. De raakpunten omvatten persoonlijkheid, logo’s, kleuren, beelden, typografie, texturen, vormen, homepage-ontwerp en drukwerkontwerp. Het gaat om de samenwerking tussen al deze diverse onderdelen. In dit opzicht spreken we ook wel van de zogeheten mixed content. Precies, alle onderdelen zijn van belang voor succesvolle branding.
Je merk kan ook wel gezien worden als de emotionele band die je met je klanten hebt. Een merk is een gevoel en emotie, het is iets veel diepers dan alleen de visuele aantrekkingskracht. Zo wordt een logo slechts gezien als een symbool van waar je voor staat. Dit houdt dan ook in dat het logo slechts deel uit zal maken van een groter geheel. Logo’s en andere visuele branding elementen moeten worden gegenereerd vanuit een dieper doel achter het merk. De meeste mensen slaan helaas deze stap over, met als gevolg dat de branding niet zal lukken. Het is dan ook van belang dat de kernwaarden, het doel en de boodschap van je bedrijf altijd terug te zien zijn in de branding.
Waar bestaat een bedrijfslogo uit?
Branding is dus veel meer dan alleen een logo. Nu is het wel zo dat het logo een belangrijke rol uitmaakt van de algehele branding binnen een bedrijf. Wat veel mensen alleen niet weten is dat er veel werk komt kijken bij het maken van een bedrijfslogo. Om je hier wat meer over te laten zien kan je hieronder een aantal belangrijke onderdelen vinden die wij meenemen bij het ontwikkelen van een bedrijfslogo voor jouw bedrijf:
- Het logo in het algemeen – als eerste wordt er natuurlijk aandacht besteed aan het logo in het algemeen. Het logo is een van de dingen die de klant als eerste te zien krijgt. Een logo helpt je te identificeren en je te onderscheiden van de rest. Het logo moet in staat zijn om je eigen persoonlijkheid van het bedrijf te weerspiegelen. Dit houdt in dat het logo gedenkwaardig en professioneel moet zijn en dat het in een oogopslag duidelijk is waar jouw bedrijf voor staat.
- Kleuren van het logo – de kleuren voor het bedrijfslogo spelen een erg belangrijke rol binnen de branding. Kleuren worden niet alleen gebruikt om iets op te laten vallen of er mooi uit te laten zien. Wil je alleen zwarte kleuren gebruiken als je een jong publiek aan wilt spreken? Of helpen wit en zachtere kleuren om mensen over te halen om hun product te gebruiken? Er zit echte wetenschap achter kleurkeuze voor het logo. Uiteraard weet ons team in Eindhoven wat er voor nodig is om jouw kleuren op de beste wijze te selecteren voor het logo.
- Typografie en letters – het spreekt voor zich dat ook de typografie van groot belang is voor het logo. De manier waarop tekst wordt gepresenteerd en welk lettertype wordt gebruikt kan uw merkperceptie positief of negatief veranderen. Een veel te hip scriptlettertype is geen goede optie voor de bedrijven binnen de zakelijke sector? Een veel te net lettertype is juist weer niet handig als je een luchtig bedrijf hebt en wat jongere mensen probeert te bereiken. Dit houdt dan ook echt in dat de typografie afhankelijk is van specifieke doelgroepen. Wij onderschatten nooit de kracht van typografie en denken graag mee met wat er voor jou mogelijk is.
Belang van een branding bureau voor jouw merk
Wij weten dat je met een succesvolle corporate branding, een constante aanvoer van loyale klanten kan krijgen. De belangrijkste reden om te kiezen voor ons als branding bureau in Eindhoven is het feit dat wij in staat zijn om jouw branding naar een volgend niveau te tillen voor maximale impact. Een mooi logo is een ding, maar het betekent niets als je geen onderliggende branding campagne hebt. Om ervoor te zorgen dat je hier wel over beschikt raden wij je aan om vandaag nog contact op te nemen met ons als branding bureau in Eindhoven. Wij zijn in staat om met jou om de tafel te gaan zitten om jouw bedrijfsfilosofie in kaart te brengen. Vervolgens gaan we met deze info aan de slag om je brandig onder handen te nemen.
Juiste branding voor sterke merkimpact op jouw doelgroep
We hopen dat je dankzij de bovenstaande informatie wat meer te weten bent gekomen over het belang van branding. Het mag duidelijk zijn dat branding veel meer inhoudt dan alleen een mooi logo. Branding beslaat diverse deelgebieden en is dan ook echt aan te merken als mixed content. Wil je er zelf voor zorgen dat jouw bedrijf over de juiste branding beschikt dan is het handig om te kiezen voor ons als branding bureau in Eindhoven. Wij zijn in staat om jou aan het juiste bedrijfslogo te helpen en om tegelijkertijd alle andere aspecten onder handen te nemen. Voor meer informatie over de mogelijkheden is het altijd mogelijk om even contact met ons op te nemen!